Sonata Arctica

|

Information :)

Sonata Arctica bildades i den finska staden Kemi 1996 då dom först hette Tricky Beans :)
Med de namnet gjorde dom 3 st demos, Friend till the end, Agre Pamppers och Peacemaker.
1997 ändrades deras namn till Tricky means och då släppte Fullmoon, i samma ögonblick blev dom Sonata Arctica!
1999 släpptes UnOpened.
Sonata Arctica har släppt hela 10 albums och enligt mitt tycke har dom inte tappat stinget än!
Jag är bara brydd över att Jani Liimatainen slutat i bandet för att han va den bästa gitarristen nånsin! Men allt har sina anledningar här i världen.
Jag har lyssnat på detta band sen jag va 14 år, älskade dom från den första låten jag hörde vilket var Letter to dana..
Började lyssna mer och mer och har aldrig tröttnat på deras musik, låtarna är fortfarande lika bra efter 10 år!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar